Singapore, Melaka en Taman Negara - Reisverslag uit Singapore, Singapore van pietenconny Heijden / Leeflang - WaarBenJij.nu Singapore, Melaka en Taman Negara - Reisverslag uit Singapore, Singapore van pietenconny Heijden / Leeflang - WaarBenJij.nu

Singapore, Melaka en Taman Negara

Blijf op de hoogte en volg pietenconny

15 Februari 2014 | Singapore, Singapore

Op dinsdagmiddag 4 februari om 14.40 uur vanaf Schiphol vertrokken en op woensdagmiddag 5 februari precies 14.40 uur geland op Singapore Airport. Omdat er een metro vlak naast het hotel stopte zijn we vanaf het vliegveld met de metro naar het hotel gegaan. Meteen bleek ook dat de inwoners van Singapore heel erg vriendelijk zijn: als je ook maar even op een bord stond te kijken welke metro je moest nemen kwamen ze al vragen of ze je konden helpen. Het ( super luxe) hotel lag in het centrum van Singapore, pal naast het aloude Raffles Hotel.
Ondanks de jetlag zijn we ’s avonds nog de stad ingelopen en meteen bleek al wat een gezellige stad Singapore is, alleen is alles er peperduur. Een klein pilsje op een terrasje kost al gauw 6 Euro en ook de prijzen voor uit eten gaan liegen er niet om, maar ja als het maar gezellig is.
De eerste dag hebben we de omgeving van de Singapore River verkend, het gebied tussen Clarke Quai en Marina Bay. Dit is een mix van oude gebouwen en bruggen uit de koloniale tijd en hyper moderne futuristische gebouwen. Blikvanger hier was wel het Marina Bay Sands Hotel. Dit gebouw bestaat uit 3 grote woontorens van ieder 250 meter hoog en over deze 3 torens ligt, in de vorm van een enorm schip, een zwembad compleet met tropische begroeing. Ook de Singapore Flyer, een reuzenrad van 165 meter hoog zag er spectaculair uit. Ook zijn er prachtige tuinen aangelegd genaamd Gardens by the Bay, erg mooi allemaal.
De dag erop hebben we de chinese wijk verkend en daarna zijn we naar de botanische tuinen geweest, deze zijn midden in de stad gelegen en erg groot zodat we onderhand de blaren op de voeten hadden, maar alles was zeer de moeite waard.
Ook ’s avonds was het erg leuk, bij de haven was een groot chinees feest gaande compleet met vuurwerk en allerlei voorstellingen.
Kortom, Singapore was erg gezellig maar ook erg vermoeiend.
Zaterdag 8 februari zijn we met de langeafstandbus naar Melaka vertrokken, ongeveer 4 uur bussen.
Ook hier weer een luxe hotel, zelfs 2 flatscreens aan de muur (maar nooit gekeken) en dicht bij het centrum gelegen.
En ook hier hebben we een paar leuke dagen gehad, ’s avonds was er een gezellige avondmarkt in Jonkerstreet (inderdaad is deze straat naar een Nederlander vernoemd want die hebben zich hier vroeger ook flink laten gelden), en overdag wat sightseeing in de oude stad gedaan, lekker gegeten en van tijd tot tijd een terrasje gepakt met een lekker koud Tiger biertje.
Dinsdag 11 februari zijn we weer met de bus verder gereisd naar Kuala Lumpur waar we op het vliegveld de huurauto op hebben gehaald.
Een en ander verliep niet zo soepel met de autoverhuurder maar uiteindelijk konden we toch op weg naar de Taman Negara (300 km rijden).
We moesten door Kuala Lumpur, erg druk, maar gelukkig hadden we een TomTom.
Jammer genoeg viel de TomTom uit (gelukkig net buiten KL, accu leeg, laadde niet bij) zodat we verder met behulp van de Piet Piet verder moesten, gelukkig had ik de route redelijk in het hoofd zitten.
De Taman Negara is een van de oudste regenwouden op de wereld en het is er prachtig.
We hadden een mooie bungalow aan de rivier en ’s avonds om een uur of vijf begon er een voorstelling: een grote groep apen kwam dan uit het oerwoud naar de rivier en voor onze bungalow vertoonden ze dan hun kunsten, wat kunnen die beesten door de bomen vliegen en klauteren.
En als het wat donkerder werd kwam er een kudde tapirs naar de rivier gelopen om te drinken, erg leuk om te zien en ’s avonds, gezeten op de veranda, hoorde je nog steeds allerlei dieren ritselen en roepen in de jungle, het is er nooit echt stil.
De eerste dag hebben we een flinke jungletrek gedaan (met een flinke klim en dat met die hitte) en ook hebben we die dag de Canopy Walk gedaan: een stuk of 11 hangbruggen tussen de bomen op zo’n 40 meter boven de grond, wiebelen maar.
De tweede dag hebben we ons met een praauw stroomopwaarts naar een waterval laten brengen waar we heerlijk gezwommen hebben, wel leuk met zo’n boot door de stroomversnellingen (leek soms wel de Piranha van de Efteling).
Morgen gaan we weer verder naar de Cameron Highlands waar het gezien de ligging in de bergen wel iets koeler zal zijn.
Heel veel groetjes van Conny en Piet

• 15 Februari 2014 - 10:53

Toos/Adri:

Hoi Piet /Conny ;;jullie verslag gelezen,ja het is alle maal wat anders dan in Nederland maar jullie hebben het erg na de zin met deze mooie reis geniet er van. Hier is het op dit moment erg slecht veel regen en vannacht was het storm dus een dekentje erbij.

Wij wensen jullie veel plezier en volgen jullie..

Grt Toos/Adri

• 15 Februari 2014 - 22:49

Ton:

leuk om over jullie reis te lezen , veel plezier daar.

• 15 Februari 2014 - 23:56

Marja:

Heel leuk om jullie avonturen weer te lezen! Het is om beurten afzien en genieten he, maar prachtig beleven. Ik kijk uit naar je volgende verhaal!! Nog heel veel reisplezier, groet van marja

• 16 Februari 2014 - 09:14

Marcel:

Weer helemaal op de hoogte! Altijd goed zo'n site. Maar met al jullie flinke reizen van de laatste jaren moet ik wel zeggen dan jullie profielfoto niet echt eer doet aan de ervaringen. Samen truttig voor het tentje en dat jullie nu 2 landen bezocht hebben. Nee, daar moet iets aan gedaan worden :)
    Veel plezier nog de komende weken.
    Marcel

• 16 Februari 2014 - 12:09

Ditty:

Een bungalow met apen en tapirs: ja dan ben je echt op vakantie.
    Wij zijn weer jaloers!!!!!

• 21 Februari 2014 - 18:58

Annette:

Hallo Piet en Conny,
    Weer een fantastisch mooi verslag van jullie belevenissen in Singapore en Melaka .
    Genieten maar van al die mooie plekjes die jullie bezoeken en nog een hele fijne vakantie samen!!!!!

Groeten Alex en Annette

• 23 Februari 2014 - 16:48

Mechelina:

Hoi Piet en Conny. Eindelijk gevonden, geweldig verslag en erg heet daar. Leuk he, die aapjes daar. Nog een hele fijne 10 dagen. Sawadee, Mechel en Huub.

• 23 Februari 2014 - 22:20

Bianca:

Hoi,

Fijn dat jullie genieten daar.
    Wij maken ons intussen op voor carnaval 2014 (ook genieten!)
    Dikke kus,
    Bianca

• 23 Februari 2014 - 22:57

Marnix:

Hoi globetrotters,

We zijn 24 medailles rijker op de OS, NAC linkerrijtje op een na….. Willem 2 duur puntverlies van het weekend….;) kortom ben je weer beetje op de hoogte van het Oranje succes…...

Geniet van jullie vakantie!

Gr,
    Marnix