COARSEGOLD - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van pietenconny Heijden / Leeflang - WaarBenJij.nu COARSEGOLD - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van pietenconny Heijden / Leeflang - WaarBenJij.nu

COARSEGOLD

Blijf op de hoogte en volg pietenconny

01 Mei 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Coarsegold, 30 april.
Hallo allemaal, eindelijk dan een berichtje van ons (dit is de eerste camping die we hebben met een Wifi-verbinding). We hebben ondertussen begrepen dat de kroning van Willem-Alexander ook zonder ons is doorgegaan, we nemen er vanavond wel een borreltje op.We zijn nu een week in Amerika en hebben al heel veel mooie dingen gezien. De vlucht hiernaar toe verliep voorspoedig en ook de Amerikaanse douane hielp goed mee: een goed uur na de landing zaten we al in San Francisco in ons hotel , zowat midden in de Chinese wijk dus aan eettentjes en winkels geen gebrek. De volgende dag meteen met de Cable-car (een antieke tram waar je ook buiten op de treeplank kunt gaan staan) naar Fishermann’s Wharf gegaan, erg toeristisch natuurlijk maar wel heel gezellig. Pal voor deze Wharf liggen houten vlotten op het water waarop honderden zeeleeuwen liggen, leuk om te zien, verder hebben we nog wat met de Cable-car rondgereden o.a. naar Lombard Street (zeer steile straat met een aantal haarspeldbochten en mooie huizen). ’s Middags zijn we naar Alcatraz Island geweest, erg indrukwekkend om te zien. Deze mensen hebben toch wel onder vreselijke omstandigheden gevangen gezeten, de cellen waren zo’n 2 bij 3 meter groot, vier hoog opgestapeld, tralies (geen deuren) zodat van enige privacy geen sprake was. De volgende dag zijn we per fiets naar de Golden Gate Bridge gereden, leuke fietstocht en ook een hele ervaring om op de brug te staan, de pijlers zijn 225 meter hoog en je voelt de hele brug bewegen tengevolge van de wind en het verkeer. Vrijdag 26 April hebben we de camper opgehaald, Conny werd wel wat witjes om de neus toen ze zag hoe groot de camper was. Het is een nieuwe camper (slechts 3000 mijl op de teller) dus alles ziet er piekfijn uit. Het rijden valt reuze mee en dankzij de TomTom waren we in een uurtje op onze eerste camping aan de Pacific in Half Moon Bay. Mooie camping aan het strand maar het was wel wat frisjes vanwege de wind. De volgende dag via Hghw1 (Cabrillo Hghw) langs de kust richting zuiden gereden. Dit is een geweldig mooie route langs een rotsachtige kust met steile, diepe afgronden en geweldige uitzichten over de North Pacific. In het plaatsje Monterey hebben we de bekende 17-Mile Drive gereden: deze voert ook gedeeltelijk langs de kust en hier is alles begroeid met paarse bloemen die allemaal in bloei stonden. Hier liggen ook de beste golfbanen van Amerika (Tiger Woods heeft hier ook een huis bij een van de banen, hij was jammer genoeg niet thuis anders hadden we nog een balletje kunnen slaan). ’s Avonds de camper op een camping in het natuurpark Big Sur weggezet, mooie natuur hier. Vervolgens zijn we de kust verder afgereden tot Pismo Beach, onderweg hebben we nog een kolonie met zeeolifanten gezien, die lagen met z’n honderden op het strand te luieren in de zon (net Scheveningen maar dan voor zeeolifanten). In Pismo Beach zijn we een dag aan het strand blijven staan maar jammer genoeg bleef het de hele dag wat mistig, wel een fijne strandwandeling gemaakt en ’s avonds heerlijk gegeten in het stadje. Vandaag zijn we richting Yosemitepark gereden; een wat saaie rit door een troosteloos vlak landschap met de hele rit windkracht 8 op de zijkant van de camper, het kostte best wel moeite het ding op de weg te houden want het zijn natuurlijk wel windvangers. Nu staan we in Coarsegold, vlak voor Yosemitepark op een mooie camping tussen de heuvels, zo’n 30 graden en de wind is hier ook gaan liggen.
Wordt vervolgd......................
Groetjes, Conny en Piet

• 01 Mei 2013 - 22:47

Maartje:

Leuk leuk! Klinkt goed allemaal zeg! Lekker genieten!!

• 02 Mei 2013 - 12:28

Mientje:

Hoi conny & Piet

Wat zoeken jullie toch steeds weer prachtige plaatsen op.
    En wat weet je het weer mooi te omschrijven Piet, wat jullie beleven en zien.

Geniet ervan groetjes van ons

• 04 Mei 2013 - 18:31

Jacques:

Ziet er allemaal indrukwekkend uit. Denk dat 't wel leuk is om 'n prentje van de zee- olifanten te zien. Heb even geen idee wat ik me daar bij moet voorstellen.

Toch ook wel heftig zo'n grote camper op de weg te houden. Succes ermee en veel genoegen in dat verre en aparte land.

Hier niets bijzonderds. Het weer gaat geliukiig de goede kant op en het jazz-festival lonkt. We komen de tijd vast door.

fijne tijd daar
    Jacques en Gerry

• 05 Mei 2013 - 20:11

Mechel:

Hoi Conny en Piet, ga jij ook rijden met datenorme huis Con? Hier alles goed. Wij gaan woensdag naar Aa
    gtekerek, wordt daar wel 13 graden met gratis wind erbij, maar ja, het is niet anders. E. van M. gaat dinsdag naar Denver. Nog heel veel plezier. X Mechel.