Regen in Death Valley - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van pietenconny Heijden / Leeflang - WaarBenJij.nu Regen in Death Valley - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van pietenconny Heijden / Leeflang - WaarBenJij.nu

Regen in Death Valley

Door: Piet

Blijf op de hoogte en volg pietenconny

13 Mei 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanuit Lake Isabella zijn we richting Death Valley gereden (ongeveer 300km over kaarsrechte wegen, soms 50km geen bocht in de weg) eindeloze prairie, rotsen, cactussen, bomen en struikgewas , de cowboy series zouden zo hier opgenomen kunnen zijn. En toen Death Valley, het droogste, heetste gebied in Noord-Amerika, een dag per jaar valt er wat regen en in 2013 was die dag door de weergoden bepaald op 8 mei en jullie snappen het al, dat was precies de dag dat Conny en Piet Death Valley binnenreden. Wij zijn Death Valley vanuit het westen binnen gereden en dan moet je een flinke pas over en hier kregen we enkele stevige stortbuien met veel wind te verwerken en we zijn dan ook heel voorzichtig over de kronkelwegen naar beneden gereden (je gaat hier van 1200 meter boven zeeniveau naar 85 meter beneden zeeniveau). Toen we eenmaal beneden in de vallei waren begon het toch op te klaren en ’s middags was het weer zonnig en 35 graden. Wat is dit een mooi, gevarieerd gebied: zelden zoveel gekleurde rotsformaties gezien, goudkleurig, rood, groen, geel, zwart, en dat alles door elkaar. Natuurlijk zijn we naar Badwater geweest, een zoutvlakte op 85 meter onder zeeniveau, het diepste punt van het westelijk halfrond. Ook hebben we nog door de Golden Canyon gewandeld, zo genoemd naar de goudkleurige rotsen die de canyon vormen, en daarna ook nog de Artists Drive gereden. Iedereen die Amerika wil bezoeken zou ik aanraden Death Valley te bezoeken, wat was dit mooi!!! Hierna zijn we via Las Vegas naar de Valley of Fire gereden, weer een 300km lange rit door een vrijwel leeg prairie gebied. Bijna geen huizen (en bewoners dus), alleen een grote gevangenis en een luchtmachtbasis. Hier hadden we de camper even langs de kant gezet om koffie te drinken en zagen we de drones boven ons hoofd af en aan vliegen, blijkbaar was dit een basis om te oefenen met dit oorlogstuig, ik was wel blij dat ik geen lange baard en/of lang kleed droeg want je weet maar nooit waar die dingen op geprogrammeerd zijn. Het Valley of Fire Statepark was ook erg mooi, rode rotsen in de meest grillige vormen, alsof iemand heeft zitten kleien. Hele mooie campground midden tussen die rotsen en ook hier hebben we weer enkele wandelingen gemaakt en e.e.a. bekeken. Ook dit park is een aanrader. Vanuit dit park zijn we een goede 200km noordelijk gereden naar het Zion National Park. Weer een mooie campground en het begint misschien saai te worden, ook hier was het weer schitterend. Een nauwe canyon met aan weerszijden rotsen die wel 500-600 meter loodrecht omhoog gaan, natuurlijk ook hier gewandeld. Op dit moment zitten we in Bryce canyon, ook schitterend, maar totaal anders dan we tot nu toe gezien hebben, het landschap bestaat hier voornamelijk uit hoodoo’s in de meest grillige vormen. Vandaag hebben we een wandeling langs de canyonrim gemaakt en morgen dalen we af in de canyon om tussen de hoodoo’s door te lopen, belooft een zware tocht te worden want het is hier zonnig, warm en droog.
Maar niemand hoeft medelijden met ons te hebben, wordt vervolgd...............

• 13 Mei 2013 - 09:25

Mechtild:

Hoi piet en Conny,
    Wat een fantastische reis maken jullie uit de reisverslagen te lezen!! Doe wel voorzichtig op de wandelingen, die beer vond ik maar niks! Jullie ook niet begreep ik! Broer van ton had ooit in Canada speciale spray bij zich om beren van je af te houden??? Heeft wel geholpen, is veilig terug gekomen!
    Heel veel plezier weer op de volgende rit.
    Dikke kus voor jullie van mechtild

• 13 Mei 2013 - 10:41

Adri Luijken:

Hoi Piet/Conny; Nou dat hebben wij ook niet en regen dat hebben wij hier ook weer voldoende, want het weer is hier nog steeds geen zomer En wij weten wat warmte is dus blijf voorlopig maar daar.
    Vanavond is het de laatste bridgeavond dus zulle we ons best doen om de plaats te behouden maar het is altijd maar 50% maar dat zal wel lukken.
    Wij wensen jullie nog veel reis plezier het is leuk om het reis verslag te lezen.

Grt Toos/Adri Luijken

• 13 Mei 2013 - 11:14

Marianne Winters:

Hoi wat een geweldig land hè sommige dingen zijn voor ons zo herkenbaar . Lekker genieten maar niet teveel enge dingen doen.
    Wat een toeval regen in death valley als het nu hier was dan is het normaal wij zitten een beetje te blauwbekken in Domburg
    Geniet van de verslagen en straks de foto,s
    Groetjes

• 13 Mei 2013 - 11:39

Marja:

Bijzonder he, de overweldigende natuur en die lange wegen zonder bewoning en af en toe een benzinepomp met een stoffig cafeetje. Geniet maar veel en ik zie jullie foto's wel. Leuk hoor, om jullie verslagen te lezen! groetjes, Marja

• 13 Mei 2013 - 20:53

Lottie :

Hallo oma en opa
    Hoe gaat het met jullie?
    Wij hebben ook een leuke vakantie gehad.
    Vandaag zijn Loesje en ik weer voor de eerste dag naar school geweest en dat was heel leuk.
    We missen jullie wel HOOR!!!!!!!
    En we hebben ook in Terscheling een tendem gehuurd.
    Veel kusjes en kroelen van ons!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    En natuurlijk ook veel liefs en kusjes en kroelen van Lottie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 13 Mei 2013 - 22:22

Ton Pieterse:

Dag P&C

Mooi verhaal weer , pas wel op voor die hoodoo's , die rotsen bovenop komen wel eens naar beneden!!!

gr ton

• 16 Mei 2013 - 18:54

Marcel:

Zal je net zien. Lopen jullie van canyon naar canyon wordt er in het kleine Nederland geschiedenis geschreven. Eerst de kroning maar nu zitten we sinds 2004 ook nog eens in de finale van het eurovisie songfestival. Uiteraard zal het ook in de states wel binnen zijn gekomen en is het groot nieuws op alle zenders.....

Anouk with birds has made it to the final. In the netherlands a volksparty has losgeburst.

Ik heb wel met jullie te doen hoor....... Maar probeer er toch iets van te maken!

x
    Marcel

• 20 Mei 2013 - 10:44

Myriam Leferink:

Hoi Conny en Piet
    Heb het verslag gelezen.Lijkt me een fantastische reis die jullie maken.Wij moeten de reis ff uitstellen omdat ik eind september ben ingepland voor een nieuwe heup.Balen toch nog onverwachts had de laatste tennisdag wel veel last van mijn been..Maar van afstel komt zeker geen uitstel.Als ik jullie verslag lees lijkt het me een geweldig land .Wij vertrekken morgen met de caravan naar Spanje hopelijk beter weer als in NederlandJammer genoeg geen tennisspullen ingepakt dat gaat niet meer.Wens jullie veel reisplezier en ben benieuwd naar jouw verhalen als ik je weer zie op de tennisbaan.Kom zeker koffiedrinken.
    Groetjes Myriam