Mesa Verde en verder - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van pietenconny Heijden / Leeflang - WaarBenJij.nu Mesa Verde en verder - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van pietenconny Heijden / Leeflang - WaarBenJij.nu

Mesa Verde en verder

Blijf op de hoogte en volg pietenconny

21 Mei 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Mesa Verde,
Ons laatste verslag was vanuit Bryce Canyon, hier hebben we inderdaad nog de tocht naar de bodem van de canyon gemaakt, een zware tocht bij meer dan 30 graden en het geheel lag ook nog eens op 2500 meter, om de bodem van de canyon te bereiken moesten we zo’n 160 meter afdalen (en ook weer naar boven). De Budweiser na afloop smaakte dan ook geweldig. Vanuit Bryce Canyon zijn we naar Capitol Reef Park gereden, de keuze was tussen de gewone weg of een route die als scenic road aangegeven stond, wij kozen natuurlijk de scenic road. Deze weg was inderdaad prachtig en voerde ons over een pas van 3000 meter waar we nog tussen de sneeuw reden, heel apart. Capitol Reef Park was ook weer schitterend en ook hier natuurlijk weer gewandeld, weer tussen honderden meters oprijzende rotswanden en dat alles bij temperaturen van meer dan 30 graden. De natuur blijft hier erg mooi, we hebben al heel veel canyons en rotsen gezien maar het blijft ons iedere keer verbazen. Het landschap is hier heel divers, zo rijd je door de prairie en plotseling rijd je door een nauwe kloof, zo ook de wandelingen, je loopt een hoek om en het kan er weer totaaal anders uitzien. Vanuit Capitol Reef zijn we naar Arches National Park gereden en ook dit was weer totaal verschillend t.o.v. de andere parken. Ook hier weer de meest spectaculaire en vreemde rotsformaties en natuurlijk de rotsbogen waaraan het park zijn naam te danken heeft. De camping hier was niet zo bijzonder, kleine plaatsen en dan sta je met je camper tussen de big rigs van de Amerikanen, campers zo groot als een touringcar (met slide-outs, zodat ze nog eens zo breed worden als ze op de plek staan) en dan hebben ze daarachter nog eens een dichte aanhanger waarin ze een personenauto vervoeren: en wij vonden onze camper van 8 meter lang al zo groot!!!! Vanuit Moab, het plaatsje bij Arches, zijn we naar Mesa Verde National Park gereden, hier hebben 1400 jaar geleden Indianen gewoond en die hebben hier wat stenen huizen gebouwd onder de overhangende rotsen, om die te kunnen bezichtigen moesten we via ladders en nauwe kloven de diepte in, best wel leuk. We stonden hier op de camping in het natuurpark, mooi gelegen maar wel bitterkoud ’s nachts, de camping lag dan ook op dik 2000 meter hoogte. Op dit moment staan we in Monument Valley, een vlak landschap met daarin die typische, hoog oprijzende (250 meter), rode rotsen. Ieder moment verwacht je hier dat in de verte de postkoets aan komt rijden met John Wayne (de good guy) op de bok, achtervolgd door een stel indianen (natuurlijk de bad guys): zo’n soort landschap dus. Het weer is hier nog steeds goed, lekker zonnig en in ieder geval overdag lekker warm, bij jullie is het wel anders begreep ik.
Morgen verder naar Page, wordt vervolgd..........

• 21 Mei 2013 - 18:56

Mientje:

Conny en Piet
    Wat maken jullie weer mooie prachtige spectaculaire dingen mee.
    Geniet er nog maar even van, 't is zo voorbij die mooie tijd!
    Voor 't weer hoef je zeker niet terug te komen, hier zitten we nog met de verwarming aan brrrrrrrrr

• 21 Mei 2013 - 22:59

Bianca:

Wat een mooie verhalen!
    Toch ben ik blij dat ik jullie over een dikke week weer gewoon van het station in Breda kan halen....
    X B

• 22 Mei 2013 - 21:36

Jan En Ellij:

Dag Conny en Piet,

We vinden het fijn dat alles naar wens gaat en dat je geniet van deze geweldige bezienswaardige reis.
    Jullie verslagen hebben met plezier gelezen en we hopen dat het jullie goed vergaat tot dat je weer thuis bent.
    Vandaag hebben we voor het eerst een competitie wedstrijd van wege de regen moeten inhalen.
    Jullie hebben trouwens je reis goed gepland, morgen komt de temperatuur niet boven de 10 graden met weer veel regen.
    Probeer wat zonnig weer me naar huis te brengen, iedereen snakt er naar.
    Zovast een goede thuis reis toegewenst.

Groetjes, Ellij en Jan

• 24 Mei 2013 - 14:10

Ine:

Geweldig leuk en interessant om dit allemaal te lezen
    zo leuk geschreven dat je bijn meereist!!!
    En zoals eerder vermeld breng wat zon mee terug!!
    Geniet er nog even van en tot ziens in ons "durpke ".

• 26 Mei 2013 - 15:17

Ireen En Leen:

We hebben jullie reisverslagen gevolgd en war hebben jullie weer veel moois gezien!Zeker heel wat kilometertjes gemaakt alles bij elkaar?Ik denk dat het er nu bijna opzit,in elk geval goede terugreis en vast welkom thuis.Dat zal best wennen zijn!
    Zie je wel weer op de tennisbaan en ik zal zorgen dat het dan hier ook mooi weer is.
    Groetjes van ons!